Translate

16 november 2016

Barnprostitution - helt sjukt

Nu har jag gjort ett skolarbete om barnprostitution och jag är helt chockad. Jag hade ingen aning om hur stor sexhandeln och sexslaveri va i världen. Jag har läst speciellt om Asien, Nepal och Indien, och bara där handlar det om en stor mängd barn som varje dag blir tvungna att sälja sina kroppar. Det kan vara för att få ihop pengar till sig eller sin familj, kunna ha möjlighet till utbildning eller för att få någonstans att bo. Men att på ett bordell bli våldtagen 30-40 gånger per dag i flera år... Jag mår illa. Dessa villkor är oacceptabla men ändå är det inte många som gör något åt det. Polisen gör inte något fören någon kommer till dem för att få hjälp men det är inte många som bryr sig om det. 

Hade det varit Sverige hade både polisen och privatpersoner engagerat sig i att hjälpa till men i Indien och Nepal har inte barn samma skydd eller säkerhet. Något alla barn borde ha! Ingen borde vara rädd för att bli utsatt av tvångsprostitution eller någon annan form av utnyttjande. 

Paulina

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar