Translate

14 november 2016

Kunskap och framtid

Förra torsdagen var jag på en mässa inne i stan som bland annat handlade om universitet och högskolor. Jag var där för att kolla på några högskolor som jag var intresserad av att gå på. Det var Göteborgs universitet, högskolan väst i Trollhättan och högskolan i Borås. Sen hamnade jag på Lund universitets stånd.
Killen som jag pratade med som själv gick sjuksköterskeprogrammet sålde det helt till mig. 
Det verkar som ett så mysigt universitet. Skolan i sig är väldigt bra med samarbete med Lunds universitetssjukhus, staden är liten och mysig, korridorlivet som jag i så fall kommer välja verkar så mysigt. Allt verkar så himla bra förutom att jag då måste flytta 26 mil ner i landet. 
Lämna familjen, vännerna och min pojkvän. Så himla svårt att försöka komma fram till något när mina tankar är så kluvna. Tänker på detta lite för mycket nu känner jag.
Får se hur det blir längre fram.

Bilder från min dag

Paulina

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar